Το FI διαγνώσκει ΟΛΕΣ τις πιθανές βλάβες του ψεκασμού και των αισθητήρων αυτου, προσοχή όμως ΟΧΙ τις μηχανικές αλλά ΜΟΝΟΝ τις ηλεκτρονικές.
Σε περίπτωση βλάβης, το FI μόλις γυρίσουμε το κλειδί ανάβει μόνιμα, πρέπει να κλείσουμε το πλαϊνό στάντ και να το ξανανοίξουμε για να αρχίσει ο κώδικας MIL (FI) να αναβοσβήνει! Οι βλάβες που ανιχνεύει / διαγνώσκει το FI είναι:
• Κύκλωμα=καλώδιο
• Συνδεσμολογία=επαφές
1. MAP SENSOR περίπτωση 1η (ατμοσφαιρικής πίεσης, βλάβη στο κύκλωμα του (- 1 αναβοσβήσματα – ο κινητήρας δουλευει κανονικά)
2. MAP SENSOR περίπτωση 2η (ατμοσφαιρικής πίεσης, βλάβη στην συνδεσμολογία του ¨η/ και στον ίδιο, – 2 αναβοσβήσματα– ο κινητήρας δουλευει κανονικά)
3. ECT SENSOR (θερμοκρασία ψυκτικού – βλάβη στον ίδιο, συνδεσμολογία, κύκλωμα, – 7 αναβοσβήσματα – ο κινητήρας δυσκολεύεται να εκινήσει σε χαμηλές θερμοκρασίες καθώς ‘’προσποιείται’’ τους 90C, αν το ψυκτικό έχει εκείνη την ώρα 5 βαθμούς δημιουργείται το πρόβλημα.
4. TP SENSOR (αισθητήρας γκαζιού, κύκλωμα, επαφές, ίδιος αισθητήρας – 8 αναβοσβήσματα – ο κινητήρας δεν ανταποκρίνεται στα ανοίγματα του γκαζιού)
5. IAT SENSOR (αισθητήρας θερμοκρασίας εισερχόμενου αέρα – κύκλωμα, επαφές, ίδιος αισθητήρας – 9 αναβοσβήσματα – ο κινητήρας δουλευει κανονικά ‘’προσποιούμενος’’ εξωτερική θερμοκρασία 25C)
6. ΑΙΣΘΗΤΉΡΑ ΚΟΝΤΈΡ (τον ίδιο και το κύκλωμα του – 11 αναβοσβήσματα – ο κινητήρας δουλευει κανονικά)
7. 1ο μπέκ ψεκασμού (το κύκλωμα του μόνον – 12 αναβοσβήσματα – ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά)
8. 2ο μπέκ ψεκασμού (το κύκλωμα του μόνον – 13 αναβοσβήσματα – ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά)
9. Αισθητήρας Παλμών-pulse generator (το κύκλωμα και τον ίδιο – 18 αναβοσβήσματα – ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά)
10. Αντεννa HISS (το κύκλωμα και την ίδια – 19 αναβοσβήσματα– ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά)
11. Αισθητήρα ‘’λ’’ περίπτωση 1η (το κύκλωμα & τον ίδιο – 21 αναβοσβήσματα – ο κινητήρας δουλευει κανονικά)
12. αισθητήρα ‘’λ’’ περίπτωση 2η (υπερθερμανση του αισθητήρα – 23 αναβοσβήσματα – ο κινητήρας δουλευει κανονικά)
13. ECM 1η περίπτωση (την αποθήκευση δεδομένων – 33 αναβοσβησματα – ο κινητήρας δουλευει κανονικά απλώς δεν αποθηκεύει δεδομένα και βλάβες)
14. ECM 2η περίπτωση (τελείως κατεστραμένη μονάδα – κανένα αναβοσβημα – ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά)
15. ECM 3η περίπτωση ( ανοικτό κύκλωμα=κομμένο καλώδιο, ελαττωματικός αισθητήρας γωνίας, ανοικτό κύκλωμα=κομμένο καλώδιο του αισθητήρα γωνίας, ελαττωματικό ρελε σβησίματος κινητήρα, ανοικτό κύκλωμα=κομμένο καλώδιο του ρελε σβησίματος κινητήρα, ελαττωματικό kill switch, ανοικτό κύκλωμα=κομμένο καλώδιο του kill switch, ελαττωματικός κεντρικός διακόπτης, καμένη ασφάλεια (20Α) της ECM, ανοικτό κύκλωμα=κομμένο καλώδιο της γείωσης του κινητήρα – κανενα αναβόσβημα – ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά)
16. ECM 4η περίπτωση ( βραχυκύκλωμα στην έξοδο της ECM στο κίτρινο/κόκκινο καλώδιο – κανένα αναβόσβημα – ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά)
17. MIL (FI) (δυσλειτουργεία στο κύκλωμα του μόνον, σε ακραίες περιπτώσεις χαλασμένη ECM – κανενα αναβόσβημα – ο κινητήρας λειτουργεί κανονικά.
Αυτές είναι όλες οι βλάβες που ανιχνεύει / διαγνωσκει το FI (MIL codes) αλλά και το ηλεκτρονικό διαγνωστικό (DTC) το οποίο διαθέτουν τα εξουσιοδοτημένα και μας παραμυθιάζουν για ορισμένες διαγνώσεις (π.χ. ανάγκη συχρονισμού κυλίνδρων κ.α) που κάνει το εν λόγω διαγνωστικό. Το FI και το DTC ανιχνεύουν / διαγνωσκουν ΑΚΡΙΒΩς ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. Το DTC δείχνει και τις στροφές του κινητήρα.
Όπως θα παρατηρήσετε στο 9 και 10 τα πιό δημοφιλή εξαρτήματα προς αλλαγή σε ένα Varadero έχουν διαγνωστικό κώδικα ο οποίος λειτουργεί κανονικά αν ακολουθηθεί η σωστή διαδυκασία.
Ακόμα για τις περιπτώσεις που δεν υπάρχουν αναβοσβήσματα και ο κινητήρας αρνείται να πάρει μπροστά ΜΟΝΟΝ συνεργείο (οχι απαραίτητα εξουσιοδοτημένο) που διαθέτει το βιβλίο των επισκευών μπορεί να δώσει λύση καθώς περιγράφονται λεπτομερώς οι κινήσεις δια την αποκάλυψη της βλάβης.
Πως μετράμε τα 21 αναβοσβήσματα του FI? φυσικά δν αναβει-σβήνει 21 φορές αλλά, άναμμα του FI για 1,5” = 10 αναβοσβησματα δηλαδή για τον αριθμό 23π.χ θα αναψει 2 φορές και θα μείνει αναμμένο για 1,5” την φορά και μετά θα αναβοσβήσει 3 φορές.
Πολύ σωστά το λέτε!!
Που να δείτε τεχνολογία που χρησιμοποιούν για τα κλειδιά
Κλειδαράς Γλυφάδα
Παρ. Λεωφ. Βουλιαγμένης 34
Γλυφαδα 164 52
Τηλ: 210 9600990
6985741000
https://kleidaras-glyfada.eu