Σύντομα όλοι μας θα ξεκινήσουμε για τις διακοπές μας, οι περισσότεροι από εμάς επιλέγοντας (σοφά) τη μοτοσικλέτα μας για να απολαύσουμε τι λίγες ημέρες μακριά από την καθημερινότητα.
Θα χρειαστεί όμως να γνωρίζουμε τον τρόπο με τον οποίο θα φορτώσουμε τη μοτοσικλέτα μας ώστε να πετύχουμε
δύο πράγματα κυρίως:
1.Να μην κουραστούμε αναζητώντας λύσεις που ήδη είναι γνωστές
2.Να είμαστε ασφαλείς επάνω στη μοτοσικλέτα μας, τουλάχιστον όσον αφορά το επιπλέον φορτίο.
Για του λόγους αυτούς θεωρούμε απαραίτητο ότι θα πρέπει να προμηθευτείτε κάποια αξεσουάρ για τη μοτοσικλέτα σας.
Είτε κανονικές πλαστικές – σκληρές βαλίτσες, είτε tankbag,
είτε βαλίτσες «σαμάρια», είτε σχάρα αποσκευών είτε όλα αυτά μαζί. Από τα αξεσουάρ αυτά εξαρτάται η μεταφορική ικανότητα της μοτοσικλέτας σας.
Επιπλέον μπορείτε να προμηθευτείτε ιμάντες ή το γνωστό ελαστικό διχτάκι,που καλό είναι να έχετε μαζί σας, ακόμη και αν έχετε αγοράσει τις ακριβότερες βαλίτσες (κάλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε…). Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι εδώ το κόστος παίζει σημαντικό ρόλο. Ισχύει ο γενικός κανόνας: «Ότι πληρώνεις παίρνεις». Εάν έχουμε μεγαλεπήβολα σχέδια για ταξίδι στην Ευρώπη ή το γύρο της Ελλάδας,τότε θα πρέπει να κάνουμε μια παραπάνω,οικονομική,θυσία.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές μοτοσικλετών έχουν πλέον στη γκάμα τους αξεσουάρ φόρτωσης ειδικά για το κάθε μοντέλο. Εννοείτε ότι είναι σαφώς προτιμότερα διότι έχουν μελετηθεί για τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα και
δεν παρουσιάζουν προβλήματα εργονομίας και εφαρμογής.
Προσέξτε να μην υπερβάλλετε όμως, καθώς κάθε μοτοσικλέτα έχει τα όριά της σε σχέση με τοφορτίο που μπορεί να μεταφέρει. Το μέγιστο βάρος αναγράφεται μέσα στο User’sManual της μοτοσικλέτας σας και καλό είναι να το γνωρίζετε. Είναι αδύνατο να μεταφέρετε ολόκληρη την οικοσκευή σας με μια μοτοσικλέτα.
Τάξη
Καθώς ο χώρος μαςείναι περιορισμένος είναι απαραίτητο να διατηρήσουμε ένα επίπεδο τάξης στα όσα θα κάνουμε. Καλό είναι να συγκεντρώσουμε όλα τα προς φόρτωση αντικείμενα σε έναν χώρο ώστε να έχουμε μια εποπτεία. Εάν τα πράγματα που σκοπεύουμε να φορτώσουμε χωρούν επάνω σε ένα διπλό κρεβάτι, τότε είμαστε σε καλό δρόμο…
Καλό είναι πριν ακόμη αρχίσουμε το φόρτωμα, να αξιολογήσουμε τη σημασία της κάθε αποσκευής. Μην τρομάζετε…. Πολλοί πέρασαν εκπληκτικά στις διακοπές τους ακόμη κι αν αναγκάστηκαν να αφήσουν τις ρακέτες πίσω… Εσείς όμως επιλέγετε. Είναι προφανές ότι όλοι μας αναγκαστήκαμε κάποτε να αφήσουμε πίσω το… πιστολάκι των μαλλιών της φίλης μας. Άλλοι με επιτυχία και
άλλοι μαζί με το πιστολάκι άφησαν πίσω και τη φίλη τους…
Κανόνες
Υπάρχουν μερικοί κανόνες για το φόρτωμα, που θα κάνουν τη ζωή σας πολύ πιο άνετη:
1.Ξεχωρίζω όσα πράγματα θα μου είναι άμεσα χρήσιμα και επιλέγω να τα τοποθετήσω τελευταία και σε άμεσης πρόσβασης σημείο – συνήθως το tankbag(πορτοφόλι,χρήματα, γυαλιά ηλίου, καπέλο, αντηλιακό, φωτογραφική μηχανή, υγρό για τσιμπήματα εντόμων, εργαλεία κ.ο.κ.). Τα τοποθετώ με τέτοιο τρόπο ώστε
να μπορώ να τα βρω με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια.
2.Επιλέγω να τοποθετήσω πρώτα τις πιο βαριές αποσκευές. Τις τοποθετώ όσο πιο χαμηλά γίνεται. Είτε στο κάτω μέρος από τις βαλίτσες, είτε στο κάτω μέρος του tankbag. Αποφεύγω να τοποθετήσω βαριά αντικείμενα στο topcase (δες σχετικές εικόνες).
3.Προσπαθώ να μην αφήνω ελεύθερο χώρο στο φόρτωμα, ώστε οι αποσκευές να είναι ακίνητες μέσα στις βαλίτσες τους.
4.Εχω τοποθετήσει, ανά ενότητες, τα ρούχα πρώτα σε πλαστικές σακκούλες. Με τοντρόπο αυτό έχω μεγαλύτερη τάξη και επιπλέον έχω και μια ασφάλεια στην περίπτωση που βρέξει.
5.Πριν ξεκινήσω ελέγχω ώστε οι αποσκευές μου να μην κουνιούνται ανεξέλεγκτα. Εννοείται ότι προσέχω να μην έρχονται σε επαφή με τμήματα της μοτοσικλέτας που κινούνται (τροχοί, αλυσίδα) ή με τμήματα που λειτουργούν σε υψηλή θερμοκρασία (εξάτμιση). Πολλοί έχουν (έχουμε…) δει τις αποσκευές τους να γίνονται «φλαμπέ» πριν καν φτάσουν στον προορισμό τους…
6.Εάν έχω στόχο να κάνω αγορές εκεί που θα πάω, φροντίζω ώστε να έχω προβλέψει τον αντίστοιχο χώρο για τη μεταφορά τους πριν ξεκινήσω.
7.Οταν οδηγώ με τη μοτοσικλέτα φορτωμένη ξεχνάω τον Rossi
που κρύβω μέσα μου. Η μοτοσικλέτα είναι βαριά ενώ τις περισσότερες φορές έχει επάνω της και τον συνεπιβάτη που δεν οφείλει να υποστεί τις δικές μας οδηγικές ανησυχίες. Τις αφήνουμε για άλλες στιγμές. Δεν ξεχνάμε ότι το βάρος είναι αυξημένο και άρα τα φρένα έχουν επωμιστεί μεγαλύτερο φορτίο. Μπορεί να χρειάζονται (σχεδόν βέβαιο) μεγαλύτερες αποστάσεις για να ακινητοποιήσουν τη μοτοσικλέτα μας.