Η οδήγηση της μοτοσυκλέτας είναι μία κατ’ εξοχήν μοναχική δραστηριότητα. Με την έννοια τόσο ότι συνήθως δεν υπάρχει συνεπιβάτης όσο και ότι δεν υπάρχει άλλη μοτοσυκλέτα στην παρέα. Ωστόσο, οι ομαδικές εξορμήσεις έχουν τη δική τους χάρη και οι οργανωμένες εκδρομές κερδίζουν διαρκώς όλο και περισσότερους φίλους και οπαδούς. Συχνά, μάλιστα, οι ομάδες προγραμματίζουν στάσεις για ξεκούραση, ανεφοδιασμό ή ακόμα και για να μαζέψουν καυσόξυλα αν η εκδρομή περιλαμβάνει διανυκτέρευση σε απομακρυσμένα μέρη, όπου η φωτιά θα είναι απαραίτητη.
Όσο πιο περίπλοκο γίνεται ένα σχήμα, τόσο μεγαλύτερες είναι οι απαιτήσεις στην τήρηση των κανόνων της ομαδικής οδήγησης.
Οι παρακάτω οδηγίες αποσκοπούν στο να παρέχουν στον κάθε έναν από εμάς, την αναγκαία εκείνη πληροφόρηση ώστε να οδηγούμε όλοι μαζί, με ασφάλεια τις μοτοσυκλέτες μας. Παρακαλώ κρατήστε στο μυαλό σας ότι, οι συγκεκριμένες οδηγίες δεν αποβλέπουν σε περιορισμό ελευθερίας, αλλα αντίθετα στο..να εγγυηθούν ότι με το πέρας της βόλτας, θα επιστρέψουμε όλοι στα σπίτια μας, με ασφάλεια.
Οι οδηγίες που ακολουθούν δεν εμπεριέχουν κάθε δυνατή περίσταση, αλλά σκοπεύουν στο να λειτουργήσουν ως ένας βασικός οδηγός για τις περισσότερες καταστάσεις. Για αυτό το λόγο, κάθε ένας από εμάς καλείται να διαβάσει, να καταναοήσει και να εφαρμόσει αυτές τις οδηγίες σύμφωνα πάντα με τη κρίση του.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ να θυμάστε ότι ΕΣΕΙΣ έχετε την απόλυτη ευθύνη για ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΑΣ και πάντα να οδηγείτε στα πλαίσια των δυνατοτήτων, τόσο των δικών σας όσο και των μοτοσυκλετών σας.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ
1. Θα τηρούν τις οδηγίες προκειμένου να εξασφαλίσουν την ασφάλεια και τη πρόνοια κάθε ατόμου της ομάδας, όπως και κάθε άλλου αυτοκινητιστή ή πεζού.
2. Θα τηρούν τις οδηγίες του Αρχηγού Οδήγησης σε κάθε περίπτωση, εκτός και αν οι συγκεκριμένες οδηγίες θέτουν σε κίνδυνο τον οδηγό ή άλλο άτομο.
3. Θα διατηρούν τις μοτοσικλέτες τους, όπως και τον υπόλοιπο εξοπλισμό τους σε ασφαλή κατάσταση για οδήγηση.
4. Θα οδηγούν με τα φώτα αναμμένα.
5. Θα οδηγούν διακατεχόμενοι από τη συμπεριφορά <<η ασφάλεια πάνω από όλα>>. Υπέρτατη σημασία έχει η ασφάλεια κάθε ατόμου, είτε αποτελεί μέλος της ομάδας είτε όχι.
6. Θα οδηγούν με κράνος.
7. Δεν θα οδηγούν κάτω από την επιρροή αλκοόλ, στρες ή φαρμάκων τα οποία επηρεάζουν αρνητικά τις ικανότητες οδήγησης.
ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΩΡΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ
1. Οι ώρες των σημείων συνάντησης και οι ώρες αναχώρησης θα ανακοινώνονται στα μέλη της ομάδας με μήνυμα τηλεφωνικά, email ή δημόσια ανακοίνωση μέσω δυνατοτήτων του internet, πριν από το προκαθορισμένο γεγονός.
2. Η σύσκεψη οδηγών θα πρέπει να διενεργείται πριν την αναχώρηση, προκειμένου να ορίζεται πρόγραμμα στάσης και ανεφοδοασμού, να ενημερώνονται τα μέλη περί διαδρομής καθώς και άλλων σχετικών πληροφοριών, και τέλος να υπενθυμίζονται οι οδηγίες ομαδικής οδήγησης συμπεριλαμβανομένου αυτές των σχηματισμών και των διαδικασιών.
3. Το κάθε μέλος θα πρέπει να προσπαθεί να καταφθάσει άμεσα στο σημείο συνάντησης και να είνα καθόλα έτοιμο για την αναχώρηση.
ΑΥΤΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΓΕΜΑΤΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ.
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΕΛΟΥΣ
1. Ο τυπικός σχηματισμός, κάτω από καλές συνθήκες (δρόμου, κινησης, καιρου) θα πρέπει να είναι διπλή γραμμή εναλλασσόμενη, σε μια λωρίδα κατεύθυνσης. Το διάστημα μεταξύ των οδηγών που εναλλάσσονται, θα πρέπει να είναι όχι λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, το οποίο αυτομάτως θα δίνει διάστημα 2 δευτερολέπτων μεταξύ εσένα και της μηχανής που βρίσκεται μπροστά σου.
- Ο αρχηγός οδήγησης θα είναι στη κορυφή της ομάδας και τυπικά θα οδηγεί στην αριστερή πλευρά της λωρίδας.
Η σκούπα θα οδηγεί στο πίσω μέρος του σχηματισμού.
3. Νέα μέλη, φιλοξενούμενοι και οδηγοί με μικρή εμπειρία σε ομαδική οδήγηση θα τοποθετούνται στο μπροστά μέρος του σχηματισμού, ακριβώς πισω από τον αρχηγό οδήγησης.
4. Κάθε οδηγός θα πρέπει να τηρεί την αρχική του θέση στην ομάδα, μέχρι την άφιξη στον προορισμό. Αυτό επιτρέπει σε κάθε οδηγο να εξοικειωθεί με το στυλ οδήγησης και τις συνήθειες των οδηγών πλησίον αυτού, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό για τους νέους και άπειρους οδηγούς.
5. Κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, ο αρχηγός οδήγησης θα δίνει σήμα στην ομάδα να κινηθεί σε ευθεία γραμμή. Το σήμα δίνεται με το αριστερό χέρι σηκώνοντάς το πάνω από το κεφάλι και με το δείκτη της παλάμης σε έκταση.
Απομακρύνσου, τηρώντας μία απόσταση ασφαλείας από τον μπροστινό σου και κινήσου σε ευθεία γραμμή.
6. Μπορεί να είναι αναγκαίο, εξαιτίας συνθηκών ή τοπικών διατάξεων, να σχηματιστούν μικρότερες ομάδες οδήγησης. Σε κάθε ομάδα θα πρέπει να υπάρχει (προσωρινά) Αρχηγός Οδήγησης και Σκούπα.
7. Αυτό σημαίνει ότι ο τελευταίος οδηγός κάθε ομάδας θα γίνεται Σκούπα στην ομάδα του. Εάν είναι δυνατόν ο εν λόγω οδηγός θα πρέπει να είναι έμπειρος ως Αρχηγος Οδήγησης ή Σκούπα. Εάν τέτιοι οδηγοί δεν είναι διαθέσιμοι, ο συγκεκριμένος οδηγός θα πρέπει να είναι ενήμερος για τις σχετικές πιθανές υποχρεώσεις του, πριν την αναχώρηση.
8. Συστήνεται οι μηχανές με πλαϊνές βαλίτσες, να βρίσκονται στο τέλος του σχηματισμού και να οδηγούν σε ευθεία γραμμή μπροστά από τη σκούπα.ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ
1. Ο Αρχηγός οδήγησης θα προσπαθεί να εφαρμόσει και να διατηρήσει μία ομοιόμορφη ταχύτητα η οποία θα είναι σύμφωνη με την ικανότητα του λιγότερου έμπειρου οδηγού, με τις περιβάλλουσες καταστάσεις, το όριο ταχύτητας, τις μηχανές της ομάδας και τις οδγίες της ασφαλούς οδήγησης. Οι εν λόγω οδηγίες θα πρέπει να καθορίζονται πριν την οδήγηση και την αναχώρηση. Θα πρέπει να εστιάζονται ειδικά στους νέους οδηγούς, στα νέα μέλη.
2. Οι Αρχηγοί Οδήγησης είναι δυνατόν να συγκροτούν μια νέα (υπο)ομάδα η οποία να περιλαμβάνει μόνο τους άπειρους οδηγούς σύμφωνα με τις συνθήκες που επικρατούν ή πρόκειται να επικρατούν. Θα πρέπει όμως να βεβαιώνουν ότι θα υπάρχει ένας έμπειρος Αρχηγός Οδήγησς και Σκούπα προκειμένου να την καθοδηγεί κατά τα προβλεπόμενα.
3. Κάθε οδηγός θα πρέπει να προσπαθεί να διατηρεί την προβλεπόμενη ταχύτητα προκειμένου να ελαχιστοποιείται το φαινόμενο των ακανόνιστων (διαρκώς μεταβαλλόμενων) ταχυτήτων εκ μέρους των οδηγών που βρίσκονται στο πίσω μέρος της ομάδας.
4. Κάθε οδηγός θα διατηρεί την προβλεπόμενη απόσταση ασφαλείας μεταξύ τοθ ίδιου και του οδηγού αμέσως μπροστά του όπως και τη θέση (διαδρομής) του, καθώς και θα είναι συνεπής με τις υπάρχουσες συνθήκες καιρικές/οδήγησης/κίνησηςΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
1. Μέσα στην ομάδα, η απόσταση ασφαλείας (σε διπλή εναλλασσόμενη γραμμή) ορίζεται ώς η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ 2 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ μεταξύ ενός οδηγού και του οδηγού που βρίσκεται αμέσως μπροστά του (βλέπε σχήμα)
- Αυτό σημαίνει ότι χρονικά υπάρχει το ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ μεταξύ των οδηγών που εναλλάσσονται. Οπότε εφαρμόζεται η οδήγηση σε ευθεία γραμμή, η απόσταση ασφαλείας παραμένει σε ορισμό ως η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ 2 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ μεταξύ ενός οδηγού και του οδηγού που προηγείται αμέσως μπροστά. Οι οδηγοί της ομάδας θα πρέπει να συνηδοτοποιήσουν ότι δημιουργώντας μεγάλα κενά στον σχηματισμό, τα αυτοκίνητα θα προσπαθήσουν να διεισδύσουν και να τον διασπάσουν προκαλώντας επικίνδυνες καταστάσεις. Τα μεγάλα κενά στον σχηματισμό δημιουργούν επίσης προβλήματα και στον Αρχηγό Οδήγησης.
2. Πολλοί οδηγοί εμμένουν στο ότι <<θα πρέπει να υπάρχει χρονική απόσταση μονάχα 2 δευτερόλεπτα μεταξύ των μηχανών>>. Αυτή η οδηγία ισχύει για το μέσο όρο των περιπτώσεων οδήγησης και όχι για όλες. Το χρονικό διάστημα θα πρέπει να καθορίζεται κάθε φορά, από την ταχύτητα και τις συνθήκες στο δρόμο. Η εν λόγω απόσταση θα πρέπει να ορίζεται πριν την οδήγηση, για όλα τα τμήματα του δρόμου που πρόκειται να διανυθούν. Οσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα μετακίνησης, τόσο μεγαλύτερη θα πρέπει να είναι η απόσταση. Παράλληλα υπενθυμίζεται ότι μεγάλα κενά στον σχηματισμό δεν είναι επιθυμητά, καθώς επιτρέπουν σε άλλα οχήματα να τον διασπάσουν. Το χρονικό κενο θα πρέπει να εφαρμόζεται σε ολοκληρο τον σχηματισμό.
3. Αναφορικά με τα οχήματα που προηγούνται του σχηματισμού, η απόσταση ασφαλείας ορίζεται ως η ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ 3 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ μεταξύ του Αρχηγου Οδήγησης και κάθε οχήματος που βρίσκεται μπροστά της ομάδας. Εάν ένα αυτοκίνητο εισέλθει ξαφνικά μπροστά από τον σχηματισμό, θα πρέπει να διενεργούνται οι κατάλληλες τροποποιήσεις προκειμένου να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας.
Σημείωση: Είναι βασικό να αντιλαμβανόμαστε ότι τα 2 δευτερόλεπτα χρονικής απόστασης, είναι η ΕΛΑΧΙΣΤΗ απαιτούμενη απόσταση προκειμένου να μπορούμε να αντιδράσουμε σε μια πιθανή κατάσταση κινδύνου, και ΟΧΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.
Στην ομαδική οδήγηση, το χρονικό διάστημα του 1 δευτερολέπτου μεταξύ των οδηγών που εναλλάσσονται, αποτελεί πολιτική η οποία είναι σύμφων με τις συμβουλές των περισσοτέρων αντιπροσωπειών οδήγησης και ασφαλειας.
Κατ’ οθσία, οι μοτοσικλέτες που εναλλασσονται θεωρείται ότι βρίσκονται σε μια δική τους νοηυή γραμμή, επί της οποίας οι μεταξύ τους μοτοσικλέτες απέχουν 2 δευτερόλεπτα. Αυτή η τεχνική ομαδικής οδήγησης, απαιτεί από όλους τους συμμετέχοντες να είναι συνεχώς σε ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ.ΑΣΦΑΛΗΣ ΘΕΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΛΩΡΙΔΑΣ
Η ασφαλής θέση επί της λωρίδας ορίζεται οδηγώντας άμεσα στα δεξιά ή αρσιτερά από το κέντρο της λωρίδας. Η παραπάνω ενέργεια βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν κηλίδες λαδιού που βρίσκονται κεντρικά, διατηρώντας παράλληλα τον εναλλασσόμενο σχηματισμό, τις προβλεπόμενες αποστάσεις και τις αναγκαίες θέσεις επι της λωρίδας.ΛΩΡΙΔΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Ο Αρχηγος Οδήγησης θα οδηγεί την ομάδα σε ευθεία γραμμή:
1. Οταν επιχειρείται η αποφυγή μπλοκαρίσματος σε περισσότερη κίνηση και ροή των οχημάτων φαίνεται να είναι σύμφωνη με τη ταχύτητα της ομάδας (αλλάζοντας λωρίδα μόνο όταν χρειάζεται να προσπεραστούν πιο αργά οχήματα ή για να αποφευχθεί επικίνδυνη κατάσταση).
2. Οταν απαιτείται η προσπέραση οχημάτων που κινούνται πιο αργά δεξιά, κατά την (συνηθισμένη) περίπτωση που σε λεωφόρο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, η ομάδα κινείται επί της <<αργής>> γραμμής ώστε να επιτρέπουν τα ταχύτερα κινούμενα οχήματα να περάσουν από αριστερά.
Σε λεωφόρους με τρεις ή περισσότερες γραμμές ανά κατεύθυνση, η ομάδα θα κινείται στη γραμμή δύο, τηρώντας τη δεξιά γραμμή για τα άλλα οχήματα τα οποία εισέρχονται από τη λεωφόρο και τις αριστερές γραμμές για τα ταχύτερα κινούμενα οχήματα.
Σημείωση: Οι λωρίδες αριθμούνται αποό τα αριστερά προς τα δεξιά. Η αριστερή λωρίδα συχνά ορίζεται ως η <<ΓΡΗΓΟΡΗ>> ή γραμμή <<ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗΣ>> και αριθμείται ως γραμμή 1. Οι υπόλοιπες γραμμές αριθμούνται κατά σειρά μέχρι να φτάσουμε στη δεξιότερη ή αλλιώς <<ΑΡΓΗ>>.ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕΙΣ
1. Σε λεωφόρο με πολλές λωρίδες, η διπλή εναλλασσόμενη γραμμή θα πρέπει σε γενικές να εφαρμόζεται.
2. Ο Αρχηγός οδήγησης θα τηρεί τη θέση του και θα ειδοποιεί δια σήματος κάθε επικείμενη αλλαγή λωρίδας.
3. Κάθε οδηγός θα τηρεί επίσης τη θέση του και θα διαβηβάζει το σήμα αλλαγής στους πίσω οδηγούς
4. Με κάθε πρώτη ασφαλή ευκαιρία, η Σκούπα θα αλλάζει λωρίδα κατεύθυνσης καλύπτοντας για την ομάδα την λωρίδα προς μετατόπιση και επιτρέποντας στον Αρχηγό Οδήγησης να δει ότι η εν λόγω λωρίδα είναι ασφαλής. Ο Αρχηγός Οδήγησης να πρέπει να είναι ενήμερος της στιγμής που η Σκούπα προέβη σε αλλαγή λωρίδας,χρησιμοποιώντας τους καθρεπτες του. Πρέπει να γίνεται επίσης και οπτικός έλεγχος ώστε να επιβεβαιωθεί ότι δεν υπάρχουν αυτοκίνητα πλευρικά του σχηματισμού.
5. Ο σχηματισμός θα αλλάξει λωρίδα βάσει τη σινιάλου <<ακολούθα τον αρχηγό>>. Ο Αρχηγός Οδήγησης Θα κάνει ευδιάκριτο σήμα με το χέρι, υποδεικνύοντας στο σχηματισμό ότι θα μεταβεί στην άλλη λωρίδα και ότι όλοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να ακολουθήσουν διαδοχικά σε σειρά.
Σημείωση: ΚΑΝΕΙΣ, πλην της Σκούπας, δεν αλλάζει λωρίδες πριν από τον Αρχηγό Οδήγησης. Πάντα να κάνετε οπτικό έλεγχο πριν τη μετάβαση σε άλλη λωρίδα και να κρατάτε ασφαλή απόσταση. Υπάρχουν στιγμές όπου όταν υπάρχει ελάχιστη κίνηση, ο Αρχηγός Οδήγησης θα δώσει σήμα για αλλαγή λωρίδας αφού ελέγξει ότι είναι οκ.
6. Θα υπάρξουν στιγμές κατά τις οποίες η αλλαγή λωρίδας δεν θα είναι εφικτή για όλη την ομάδα. Οποτε αυτό συμβαίνει, ο Αρχηγός Οδήγησης θα υποδεικνύει την μετάβαση και θα την δηλώνει με το ένα δάχτυλο σε έκταση. Αυτό υποδηλώνει ότι η μετάβαση σε λωρίδα ομαδικά, δεν είναι εφικτή. Ο αρχηγός Οδήγησης θα αλλάξει λωρίδα όποτε κρίνει ότι αυτό είναι ασφαλές. Ολοι οι υπόλοιποι θα δηλώνουν στους οδηγούς που ακολουθούν την παραπάνω οδηγία, θα ελέγχουν και θα αλλάζουν λωρίδα μεμονωμένα και διαδοχικά, όποτε αυτό είναι ασφαλές. Εάν η ομάδα πρέπει να διαχωριστεί, θα προσπαθήσει να επανενωθεί όποτε αυτό είναι ασφαλές. Παρακαλώ να χρησιμοποιείτε τις γνωστές πρακτικές ασφάλειες συμπεριλαμβανομένου τους οπτικούς ελέγχους (δια κεφαλής).
7. Κατά τη προσπέραση άλλων οχημάτων σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας ο οποίος παρουσιάζει μια μονάχα λωρίδα ανά κατεύθυνση, θα πρέπει να εφαρμόζεται ο σχηματισμός της ευθείας γραμμής. Ο Αρχηγός Οδήγησης θα πρέπει να διατηρεί σταθερή ταχύτητα μετά την προσπέραση του αργού οχήματος, επιτρέποντας στα υπόλοιπα μέλη να επανέλθουν στον σχηματισμό μετά τη διενέργεια της προσπέρασης.
Σημείωση: Βεβαιωθείτε ότι ο δρόμος είναι <<καθαρός>> και πάντα να διενεργείτε οπτικό έλεγχο αμέσως πριν από κάθε ελιγμό ο οποίος απαιτείεται για την προσπέραση άλλων οχημάτων. Ο Αρχηγό Οδήγησης, ο καθρέπτης σου ή τι είδες πριν από ένα δευτερόλεπτο, δεν αναπληρώνουν τα μάτια σου, την ορθή κρίση και τη κοινή λογική. Παρακαλώ να θυμάσαι ότι ΕΣΥ και μονάχα ΕΣΥ είσαι υπεύθυνος για την ασφάλειά σου. Επίσης, όταν έχεις να κάνεις με τους τετράτροχους φίλους μας, θυμήσου ότι δεν πρόκειται ποτέ να κερδίσεις κάποιο διαγωνισμό έναντι τους. Δεν αξίζει να χαρακτηριστείς <σωστός αλλά νεκρός>>.ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΒΕΝΖΙΝΗ, ΦΑΓΗΤΟ, ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΔΙΑ
1. Εξαιτίας της διάρκειας του ταξιδιού, οι στάσεις για φαγητό, βενζίνη και ανάπαυση θα πρέπει να συζητιώνται και να προγραμματίζονται πριν την αναχώρηση. Οι εν λόγω προγραμματισμένες στάσεις θα πρέπει να τηρούνται όσο είναι δυνατόν, ανάλογα πάντα τις καταστάσεις/συνθήκες που ιφίστανται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
2. Αποκλίσεις από τις προγραμματισμένες στάσεις μπορεί να απαιτούντε εξαιτίας των καιρικών συνθηκών και όχι μόνο ( κίνηση, βενζίνη, κούραση οδηγού καθώς και άλλων απρόοπτων καταστάσεων/συνθηκών)
3. Στάσεις για βενζίνη και ανάπαυση θα πρέπει να περιορίζονται στ 10-15 λεπτά, βάσει πάντα του μεγέθους της ομάδας. Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος της ομάδας περιμένει περισσότερο από όλους για αυτό λαμβάνει και τη μικρότερη περίοδο ξεκούρασης.
4. Εάν περιλαμβάνοναι στάσεις για διόδια, τα χρήματα πρέπει να συγκεντρώνονται προκαταβολικά. Εάν είναι εφικτό, ένας συνδιασμός οδηγού-συνεπιβάτη σε μια μηχανή,θα πρέπει να βρισκεται στη δεύτερη θέση στην ομάδα. Με τη προσέγγιση στα διόδια, ο Αρχηγός Οδήγησης θα παραδίδει τη πρώτη θέση στην εν λόγω μηχανή προκειμένου να πληρώσει τα διόδια. Ο Αρχηγός Οδήγησης θα επανέλθει στη θέση του όποτε είναι αυτό ασφαλές. Στην περίπτωση που δεν υφίσταται συνδυασμός οδηγού-συνεπιβάτη σε μια μηχανή, ο Αρχηγός Οδήγησης θα αναλαμβάνει την πληρωμή των διοδίων.
Σημέιωση: Να θυμάστε να αποφεύγετε το κέντρο της λωρίδας όποτε προσεγγίζετε ή περνάτε από διόδια.Συνήθως γλιστράει αρκετά.ΜΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ Η ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ
1. Μη προγραμματισμένες στάσεις για βενζίνη, τουαλέτα ή ανάπαυση μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση στην ομάδα και η σύγχυση μπορεί να οδηγήσει σε ατυχήματα. Ο Αρχηγός Οδήγησης θα πρέπει να ενημερώνεται για την διενέργεια έκτακστης στάσης, προκειμένου να οδηγεί την ομάδα οργανωμένα στο επόμενο κατάλληλο και ασφαλές σημείο για στάθμευση.
2. Κάθε οδηγός με πρόβλημα στον εξοπλισμό θα πρέπει να ενημερώενι άμεσα και με ασφάλεια, έναν εκ των παρακάτω: Αρχηγός Οδήγησης / Σκούπα / ¨αλλος Τιτλούχος.
3. Με την ενημέρωση του Αρχηγού Οδήγησης, αυτός θα οδηγήσει την ομάδα για στάθμευση στο άμεσα επόμενο σημείο, όπου και όποτε αυτό κρίνεται ασφαλές.
4. Στη περίπτωση που ο οδηγός πρέπει να σταματήσει άμεσα, ΜΟΝΟ η Σκούπα ή ο εκ των προτέρων προσδιορισμένος στην ομάδα Μηχανικός, Θα συνοδέψει τον συγκεκριμένο οδηγό σε στάση. Εφόσον υπάρχει Μηχανικός στην ομάδα, αυτός θα πρέπει να βρίσκεται στο πίσω μέρος του σχηματισμού. Ο Αρχηγός Οδήγησης θα πρέπει να ειδοποιείται σε περίπτωση που δεν γνωρίζει την εν λόγω κατάσταση. Με την ενημέρωση του αρχηγού, αυτός θα σταματήσει την ομάδα σε στάθμευση όπτε αυτό κρίνεται ασφαλές.
5. Κάθε οδηγός ο οποίος παρατηρεί πρόβλημα σε εξοπλισμό σε άλλον οδηγό, θα πρέπει να ενημερώνει σχετικά τον εν λόγω οδηγό, άμεσα και με ασφάλει. Εφόσον διαπιστώνεται ότι μία στάση είναι αναγκαία, θα πρέπει να ενημερώνεται επίσης ο Αρχηγός Οδήγησης.
6. Ο Αρχηγός Οδήγησης Θα πρέπει να χρησιμοποιεί ορθή κρίση και την κοινή λογική όποτε επιλέγει ένα σημείο για να σταματήσει την ομάδα. Θα πρέπει να αποφεύγονται περιοχές με επικίνδυνα για τις μοτοσικλέτες σημεία όπως σπασμένα γυαλιά, σκουπίδια, άμμο, χαλίκι, πίσσα.ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
1. Στην περίπτωση που η ομάδα καταφτάσει σε σημείο ατυχήματος ή κάποιος οδηγός από την ομάδα εμπλακεί σε ατύχημα, ο Αρχηγός Οδήγησης θα σταματήσει την ομάδα όσο πιο σύντομα μπορεί (τηρώντας πάντα τις γνωστές πρακτικές ασφάλειας).Μπορεί να είναι αναγκαίος ο διαχωρισμός της ομάδας και η διενέργεια στάθμευσης σε μεμονωμένη βαση, προκειμένου να αποφευχθούν επιπρόσθετες επικίνδυνες καταστάσεις.
2. Τα μέλη της ομάδας θα παρέχουν βοήθεια με κάθε εφικτό τρόπο, αναφορικά αλλά όχι περιοσριστικά με τα παρακάτω:
2.1. Ελάττωση ταχύτητας, εκτροπή ή παύση της διέλευσης των επερχόμενων οχημάτων, με ασφαλή τρόπο χρησιμοποιώντας φωτεινά σημάδια εάν αυτό είναι εφικτό.
2.2. Παροχή πρώτων βοηθειών ή άλλης βοήθειας στους εμπλεκόμενους στο ατύχημα.
2.3. Επικοινωνία με των Πρώτων Βοηθειών, την Αστυνομία ή και την πυροσβεστική, ανάλογα πάντα με την περίσταση.
2.4. Τήρηση της τάξης και διατήρηση της σκηνής του ατυχήματος, προς διευκόληνση της αστυνομικής έρευνας.
2.5. Φωτογράφηση του συμβάντος, εάν αυτό είναι εφικτό.
2.6. Λήψη των αριθμών κυκλοφορίας και της περιγραφής των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένου των περιγραφών των οδηγών κατά την περίπτωση εγκατάλειψης από την σκηνή του ατυχήματος, εφόσον βέβαια όλα αυτά είναι εφικτά.
2.7. Λήψη των ονμάτων και των διευθήνσεων των μαρτύρων στη σκηνή, εφόσον είναι αυτό αναγκαίο.
2.8. Διατήρηση του ελέγχου του συμβάντος, εφόσον αυτό είναι εφικτό, μέχρι την έλευση των αρμόδιων αρχών.ΣΙΝΙΑΛΑ ΧΕΙΡΟΣ
1. Κάθε φορά, τυποποιημένα σινιάλα χειρός θα χρησιμοποιούνται για αλλαγή σχηματισμού σε ευθεία γραμμή, για επιστροφή του σχηματισμού σε διπλή εναλλασσόμενη γραμμή, για στροφές, για αλλαγή λωρίδας, για επιβραδυνση και ακινητοποίηση / στάθμευση. Τα φώτα αλλαγής κατεύθυνσης (φλάς) μπορούν επίσης να χρησιμοποιούνται κάθε φορά.
2. Κάθε σινιάλο θα αναμεταδίδεται μέχρι τι πίσω μέρος της ομάδας προκειμένου κάθε οδηγός να μπορεί να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης και να είναι ενήμερος για τυχόνα αλλαγές σε πορεία και ταχύτητα. Μόλις ο οδηγός μεταφέρει ένα σήμα χειρός και διαπιστώσει από τους καθρέφτες ότι μεταβιάζεται, μπορεί να επανέλθει και με τα δύο χέρια στο τιμόνι του. Ο μόνος που θα πρέπει να <<τηρεί>> το σήμα χειρός είναι η Σκούπα μέχρι ότου φτάσει στο σημείο ελιγμού / μεταβίβασης, ανάλογα πάντα την κίνηση στο δρόμο.
3. Τα επιδεικνύοντα σήματα χειρός, θα χρησιμοποιούνται κάθε φορά για να δείχνουν στους επερχόμενους οδηγούς, κινδύνους στον δρόμο:
3.1. Το σήμα αριστερού χειρός , πανω από το κεφάλι , με το ένα δάχτυλο σε έκταση, υποδηλώνει μετάβαση σε ευθεία γραμμή και εκτε ταμένη απόσταση μεταξύ των οδηγών.
3.2. Το σήμα αριστερού χειρός , πανω από το κεφάλι , με το ένα δάχτυλο σε έκταση, ακολουθούμενο από αλλαγή λωρίδας από τον Αρχηγό Οδήγησης σήμα και υποδηλώνει:
α) Οτι ο Αρχηγός Οδήγησης θα κινηθεί μεμονωμένα προς κάθε θέση ή με κάθε ελιγμό απαιτείεται.
β)Οτι η υπόλοιπη ομάδα θα κινηθεί επίσης μεμονωμένα, βάσει της προσέγγισης <<ακολούθα τον αρχηγο>>, μεταφέροντας το σινιάλο και ακολουθώντας τον Αρχηγό Οδήγησης κατά τα προβλεπόμενα και με ασφάλεια.
3.3. Το σήμα αριστερού χειρός , πανω από το κεφάλι , με δύο δάχτυλα σε έκταση, υποδηλώνει σχηματισμό σε διπλή εναλλασσόμενη γραμμή.
3.4. Το σήμα αριστερού χειρός , κρατημένο χαμηλά και στα πλάγια, με την παλάμη να κοιτά πίσω, υποδηλώνει επιβράδυνση ή και ακινητοποίηση.
Σας παραθέτουμε διάφορα παραδείγματα με σινιάλα χεριών που χρησιμοποιούνται:
ΕΦΟΔΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
1. Θεωρίται ευνόητο πως όσοι οδηγοί συμμετάσχουν στη εκδρομή πρόκειται να ταξιδέψουν με καλοδιατηρημένες μοτοσικλέτες.
2. Κάθε οδηγός οφείλει να είναι εφοδιασμένος με τη προβλεπόμενη ένδυση βάσει πάντα των εκάστοτε καιρικών συνθηκών.
3. Κάθε οδηγός ενθαρρύνεται να φέρει ένα πλήρες κουτί εργαλείων σε κάθε εκδρομή.
4. Κάθε οδηγός ενθαρρύνεται να φέρει ένα πλήρες κουτί πρώτων βοηθειών σε κάθε εκδρομή.
5. Ο Αρχηγός Οδήγησης θα πρέπει να φέρει σε κάθε βόλτα:
5.1. Κουτί πρώτων βοηθειών
5.2. Χάρτες διαδρομών
5.3. Πληροφορίες για τη διαδρομή
5.4. Κινητο τηλέφωνο. Εάν ο Αρχηγός Οδήγησης δεν έχει κινητό τηλέφωνο, θα πρέπει να ορίσει ως Τηλεφωνητή Αμεσης Ανάγκης, έναν οδηγό στην ομάδα ο οποίος έχει στη κατοχή του κινητό.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ
Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ορθή κρίση και την κοινή λογική!!!
1. Συστήνεται στον Αρχηγός Οδήγησης να έχει ανιχνεύσει τη διαδρομή πριν τη διεξαγωγή της εκδρομής.
2. Προσοχή στα μέρη στα οποία θα πρέπει να σταματήσει η ομάδα. Προσοχή στην άμμο και στο ψιλό χαλίκι.
3. Οι γραμμές στις λωρίδες κυκλοφορίας γίνονται πολύ γλιστερές όταν είναι βρεγμένες.
4. Προσοχή για κηλίδες λαδιού κοντά σε σηματοδότες, σήματα ακινητοποίησης (stop) ή σε σημεία στα οποία
τα αυτοκίνητα πρέπει να σταθμεύσουν για κάποιο διάστημα.
5. Η χρήση ενδοσυνεννόησης μεταξύ Αρχηγού Οδήγησης και Σκούπας συστήνεται πάρα πολύ.
6. Κατά την απομάκρυνση από σήμα ακινητοποίησης ( stop) ή φωτεινού σηματοδότη καθώς και κατά τη
διενέργεια στροφής, συστήνεται η εφαρμογή μίας σταθερής επιτάχυνσης. Αυτό θα βοηθήσει την ομάδα να
διατηρήσει τον σχηματισμό της, αντίθετα με την εφαρμογή μιας γρήγορης επιτάχυνσης και έπειτα
επιβράδυνσης. Δεν θα πρέπει να επιβραδύνουμε για να διαπιστώσουμε αν ο σχηματισμός ακολουθεί. Αυτό
θα προκαλέσει καθυστέρηση και μπορεί να εμποδίσει τουε επερχόμενους οδηγούς της ομάδας να
περάσουν τον φωτεινό σηματοδότη. Στην περίπτωση που για οποιαδήποτε λόγο ο σχηματισμός διασπαστεί,
κρατήστε τη ταχύτητά σας κατά λίγα χιλιόμετρα λιγότερα από το προβλεπόμενο όριο ταχύτητας ώστε οι
υπόλοιποι της ομάδας να σας προλάβουν στη πορεια. Δεν χρειάζεται να σταματήσετε (αυτό βέβαια
αποτελεί μία απόφαση που θα λαμβλενεται βάσει των συνθηκών κίνησης στο δρόμο).
7. Στη περίπτωση που ο σχηματισμός έχει διασπαστεί και ακολουθεί στροφή στη διαδρομή, ο σχημστισμός θα
πρέπει να σταματήσει στη στροφή όσο πιο κοντά γίνεται προκειμένου οι υπόλοιποι της ομάδας να
παρατηρήσουν που ακριβώς στριψατε. Μπορείτε επίσης να δώσετε οδηγίες (πριν την εκδρομή, κατά την
προβλεπόμενη ενημέρωση) πως ο τελευταίος οδηγός που στρίβει θα πρέπει να περιμένει τους θπόλοιπους
της ομάδας κοντά στη στροφή, προκειμένου να τους οδηγήσει στον σχηματισμό. Αυτό βέβαια αποτελέι
απόφαση του Αρχηγού Οδήγησης, βάσει του κατά πόσο οι υπόλοιποι οδηγοί γνωρίζουν τη διαδρομή, την
κίνηση καθώς και τις πρακτικές ασφαλούς οδήγησης.
8. Καλοκαίρι και άσφαλτος δεν ταιριάζουν απόλυτα, τα στηρίγματα των μοτοσικλετών (stands) μπορεί να
βουλιάξουν και οι μηχανές να πέσουν. Προσοχή που παρκάρετε.
9. Κάθε οδηγός οφείλει να προσέχει τις υπόλοιπες μοτοσικλέτες καθώς και τα υπόλοιπα οχήματα γύρω του.
Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από τη σύγκρουση 2 μηχανών του σχηματισμού λόγω έλλειψης προσοχής.
10. Εάν θα πρέπει να αναπτύξετε ταχύτητα προκειμένου να φτάσετε στον προορισμό σας….θα έπρεπε να είχατε
κάνει καλύτερο σχεδιασμό και να ξεκινούσατε νωρίτερα. Οι μομαδικές εκδρομές πρέπεια να είναι προς
τέρψιν και όχι αγώνες δρόμου.
11. Οδηγοί…..και τι έγινε εάν ο Αρχηγός Οδήγησης πήρε λάθος στροφή; Μερικές φορές κατά αυτόν τον τρόπο
ανακαλύπτουμε κρυφές διαδρομές.
12. Εάν θαρρείς ότι πρέπει να κάψεις όλη σου την βενζίνη για να σταματήσεις για διάλειμμα 5 λεπτών, χάνεις το
ήμισυ της ευχαρίστησης που προσφέρει η ομαδική οδήγηση. Οι συζητήσεις που διενεργούνται κατά τη
στάθμευση αποτελούν εμπειρία.
13. Εάν γνωρίζεις ότι το ταξίδι θα διαρκέσει 3 ώρες, σχεδίασέ το να διαρκέσει 4 ώρες. Σχεδόν πάντοτε κάτι
συμβαίνει με αποτέλεσμα να καθυστερήσεις λιγάκι.
14. Ενα μάθημα που δίνει η MSF και κατά εμένα, πρέπει να διευκρινιστεί καλύτερα, είναι η συμβουλή στο να
σταματάς πάντοτε με το ένα πόδι στο έδαφος. Εάν η μηχανή είναι μικρή συμφωνώ, αλλά κατά την άποψή
μου στη περίπτωση μηχανής τουρισμού κατά το σταμάτημα και τα δύο πόδια θα πρέπει να πατούν στο
έδαφος ταυτόχρονα. Ενα γλιστερό σημείο δεν συγχωρεί και είναι πολύ επικίνδυνο. Το πίσω φρένο μπορεί
να αφεθεί χωρίς ανησυχία όταν το μπροστινό φρένο κρατιέται. Παλιότερα η MSF συμβούλευε στο να
σταματάς με το ΔΕΞΙ σου πόδι στο έδαφος και το αριστερό στο μαρσπιέ. Αυτό τροποποιήθηκε σε ΑΡΙΣΤΕΡΟ
πόδι, προκειμένου να διατηρείται το δεξί πόδι στο πίσω φρένο. Σε κάθε περίπτωση, εξ’ορισμού, η μηχανή
δεν βρίσκεται σε κάθετη θέση με το να έχεις το ένα πόδι στην άσφαλτο. Εάν θα πρέπει να επιχειρήσεις μια
γρήγορη αναχώρηση, θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος έχοντας το ένα πόδι κάτω αντί των δύο. Αυτό διότι
θα πρέπει πρώτα να ισιώσεις τη μηχανη κατά την αναχώρηση αλλιώς θα έχεις ακανόνιστη εκκίνηση, και
γιατί επίσης θα πρέπει να απομακρύνεις το δεξί σου πόδι από το φρένο. Ολα αυτά είναι χρονοβόρα. Τέλος,
είναι πιθανό νε μπορείς να χειριστείς με ένα πόδι μια μικρότερη μηχανή. Αλλά μια μεγάλη τουριστική
μηχανή αποτελεί άλλη υπόθεση ( φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις στην κανόνα:Εάν σταματήσεις σε
σηματοδότη σε δρόμο με αρκετή κλίση, το δεξί σου πόδι ανήκει στο πίσω φρένο. Ομοια, σε σταμάτημα
πανικού θα θέλεις να σταματήσεις με το πόδι σου να βρίσκεται στο πίσω φρένο).
15. Ας υποθέσουμε ότι βρίσκεσαι στην αργή ή στη δεύτερη αργή λωρίδα και πλησιάζεις σε είσοδο επικλινούς
γέφυρας, κάνε έναν έλεγχο στα ΔΕΞΙΑ. Το ίδιο σημαντικό όταν πλησιάζεις έξοδο επικλινούς γέφυρας, κάνε
έναν έλεγχο στα ΑΡΙΣΤΕΡΑ (και δες τον τύπο ο οποίος πρόκειται να μπει μπροστά σου για να βγει).
16. ΘΥΜΗΣΟΥ! Η πολύ μεγάλη απόσταση μεταξύ των οδηγών της ομάδας μπορεί να είναι το ίδιο κακή, και
συνήθως ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ από την πολύ μικρή απόσταση. Εάν ο σχηματισμός τυγχάνει ανομοιεγένειας σε ότι
κάνει, δεν θα φαντάζει πολύ σε ομάδα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι οδηγοί της ομάδας να θεωρούνται
ως μεμονωμένοι οδηγοί στη κίνηση του δρόμου, και όχι ως σχηματισμός ο οποίος προσπαθει να
λειτουργήσει ως ένα όχημα. Η μεγάλη απόσταση μεταξύ των οδηγών ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ την είσοδο αυτοκινήτων
μεταξύ του σχηματισμού,χωρίζοντάς τον. Και εάν δεν ελέγχουμε τους μεταξύ μας χώρους, τα αθτοκίνητα θα
την καταλάβουν. Να είστε προετοιμασμένοι. Οι οδηγοί άλλων οχημάτων πραγματικά ΔΕΝ καταλαβαίνουν τι
επιχειρούμε όταν οδηγούμε ως ομάδα ή γιατί. Επομένως, αν ένα αυτοκίνητο εισέλθει ή κινείται εντός
σχηματισμού ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΦΗΝΟΥΜΕ. Μπορούμε νε επανέλθουμε στον αρχικό μας σχηματισμό λίγο
αργότερα.
Σημέιωση: Εάν δεν έχεις εμπειρίες σε ομαδική οδήγηση ή αισθάνεσαι άβολα σε τέτοιες καταστάσεις,
παρακαλώ όπως το αναφέρεις στον Αρχηγό Οδήγησης. Υπερβολικά μεγάλη απόσταση μεταξύ των οδηγών,
καταρρίπτει τον λόγο διατήρησης ενός σχηματισμού ίσων αποστάσεων. Είναι καλύτερα, τόσο για τη δική σου
ασφάλεια όσο και της υπόλοιπης ομάδας, να οδηγείς μοναχό σου κατά 350 μέτρα πίσω από τον σχηματισμό.Επίσης να γνωρίζεις ότι σε ενθαρρύνουμε να εφαρμόζεις την εν λόγω απιλογή.
17. Εάν πρέπει να αποχωρήσεις από την εκδρομή νωρίτερα, παρακαλώ ενημέρωσε τον Αρχηγό Οδήγησης
όπως και την Σκούπα, αναφορικά με το σημείο στο οποίο σκοπεύεις να φύγεις από τον σχηματισμό.
Εάν αυτό είναι εφικτό,φρόντισε να είσαι στο πίσω μέρος του σχηματισμού (μπροστά από τη Σκούπα) πριν αφήσεις την ομάδα.Κάθε μηχανή που θα ακολουθεί,θα πρέπει να συνεχιζει τη πορεία της λαμβάνοντας τη προβλεπόμενη θέση οδήγησης στο σχηματισμο.
18. Παρεμόδιση. Θυμήσου ότι τα αυτοκίνητα στο δρόμο έχουν το δικαίωμα να κινούνται και η παρεμπόδισή
τους είναι παράνομη. Η εν λόγω ενέργεια θα πρέπει να εκτελείται μετά από συνεννόηση με τις κατά τόπους
επίσημες αρχές. Μπορεί να χρειαστεί λίγα παραπάνω δευτερόλεπτα νε περιμένεις μέχρι να <<καθαρίσει>> η
κίνηση. Αυτό θα κρατήσει τον σχηματισμό σε τάξη και σε ασφάλεια..Εάν ο σχηματισμός όμως διασπαστεί,
τοτε βλέπε ενότητα που αναφέρεται στην επανασύνδεση του σχηματισμου.
19. Σήραγγες. Πολυάριθμα τούνελ υπάρχουν στην Ελλάδα και ορισμένα από αυτά είναι αρκετά μεγάλα σε
απόσταση και δεν υπάρχει καλός φωτισμός. Τα αυτοκίνητα οφείλουν να ανάβουν τα φώτα τους, αλλά
ορισμένα δεν το κάνουν. Η μεταφορά από το φως στο σκοτάδι λειτουργεί αποπροσανατολιστικά. Τα μάτια
σου δεν είναι συνηθισμένα στο σκοτάδι. Ενστικτωδώς, το πρώτο πράγμα κάνεις, είναι να φρενάρεις λιγάκι.
Ομοίως τα μάτια των οδηγών αυτοκινήτου δεν προσαρμόζονται άμεσα στο σκοτάδι. Μπορεί να μη δούνε
ούτε τη κίτρινη γραμμή του δρόμου σε μια σήραγγα. Επιπρόσθετα, σε σήραγγα, είναι δυνατόν να
συναντήσεις και οδηγούς ποδηλάτου.
ΓΙΑ ΑΥΤΟ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΗΡΑΓΓΑΣ, ΕΛΑΤΤΩΣΕ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΠΡΙΝ,
ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΧΩΡΟ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ,
ΣΧΗΜΑΤΙΣΕ ΠΟΡΕΙΑ ΜΟΝΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ,
ΚΡΑΤΑ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΚΙΤΡΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ. Μπορεί να συναντήσεις σήραγγες που διαδέχονται η
μία την άλλη, για αυτό τήρησε τις προαναφερόμενες οδηγίες ασφαλείας όσο βρίσκεσαι στη περιοχή των
τούνελ.
20. Στροφές. Πολλοί δρόμοι στο βουνό παρουσιάζουν ατελείωτες και απότομες στροφές. Οδηγείς γύρω στα
80Km την ώρα, συναντάς μια στροφή και μειώνεις τη ταχύτητα στα 40Km την ώρα. Σε μια στενή στροφή, οι
οδηγοί που σε ακολουθούν δεν βλέπουν ότι φρέναρες ή έχουν λίγο διάστημα για να επιβραδύνουν και να
σταματήσουν, επομένως είναι πολύ εύκολο να υπάρξει μαζική σύγκρουση. ΜΕΙΝΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΕ ΠΟΡΕΙΑ
21. Γνώριζε ότι έπειτα από υψηλές βροχοπτώσεις, σε αυτού του είδους τους δρόμους, η άμμος και η λάσπη θα
κυλήσει στο δρόμο με αποτέλεσμα οι στροφές και οι κλίσεις να γίνονται πολύ επικίνδυνες.
21.1. Υπάρχουν πολλές απόψεις σχετικά με τις στροφές. Πολλά εξαρτώνται από το πόσο απότομες είναι.
Αυτός ο λόγος είναι, κατά την άποψή μου, ένας από τους πολλούς προκειμένου να οδηγείς σε ζυγισμένο
σχηματισμό. Αυτή η διάταξη επιτρέπει στους οδηγούς να μπορούν να στρίψουν στη λωρίδα και να πάρουν
τη στροφή καλύτερα. Αρκετές ομάδες έχοθν δημιουργήσει σινιάλαγια να υποδεικνύουν τη διάταξη
<<απλώματος>> στο δρόμο και αυτή η ενέργεια (του να δίνεις περισσότερο χώρο στον οδηγό) λειτουργεί
καλά πριν μπει η ομάδα στις στροφές. Στην περίπτωση που ο Αρχηγός Οδήγησης διαπιστώσει ότι η στροφή
είναι λίγο απότομη για την ομάδα, μπορεί να ειδοποιεί με σινιάλο επιβράδυνσης πριν οι οδηγοί εισέλθουν
στη στροφή.
21.2. Εάν οι στροφές είναι οι απότομες, προτείνω πορεία σε μονή γραμμή με χρονικό διάστημα μεταξύ των
οδηγών, περίπου στα 3-4 δευτερόλεπτα. Κατά αυτόν τον τρόπο δίνεται επιλογή στον οδηγό να
χρησιμοποιήσει από τον δρόμο όσο χώρο θέλει, και του επιτρέπεται να επιβραδύνει όταν φτάσει σε
απότομες γωνίες.
21.3. Προτείνεταο ο Αρχηγός Οδήγησης να είναι ενήμερος αναφορικά με την εμπειρία οδήγησης των μελών
που καθοδηγούν την ομάδα. Μία αναγνωριστική βόλτα στη διαδρομή συστήνεται επίσης. Επιπρόσθετα,
είναι στο χέρι του καθενός να παραδεχτεί/γνωρίζει τις ικανότητές του στην οδήγηση.
21.4. (Οδηγούσα έναν νέο οδηγό με συνεπιβάτη σε κάτι στροφές. Ελεγαν ότι ήταν καλά κάθε μέρα που
ρωτούσα. Εφυγαν από το δρόμο, κάποια στιγμή και έπεσαν.Μετέ[ειτα, μου είπαν τελικά ότι είχαν κάποια
προβλήματα. Αλλά απέφυγαν στο να μου το πουν. Δυστυχώς ήταν πλέον πολύ αργά όταν μου το είπαν.)
21.5. Επίσης γνωρίζω ομάδες οι οποίες όταν συναντούν μία σειρά από πολλαπλές απότομες στροφές,
χωρίζονται ανά επίπεδο ικανότητας.
21.6. Ενα έχω να πω. Το κυριότερο πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι να χρησιμοποιείται ορθά τη
κριτική σας ικανότητα όπως και τη κοινή λογική όταν οδηγάτε.
Μην παραβείτε τον κανόνα που λέει ότι «ποτέ δεν οδηγώ πάνω από τις δυνατότητές μου ώστε να φτάσω τους
άλλους οδηγούς».